יום שני, 20 בינואר 2014

חלום אמריקאי רק בקולנוע



אתמול בלילה יצאנו שלושה אחים וגיסה לקולנוע ב00:30. משהו ספונטני לאנשים שלא עובדים בשעות הבוקר. האמת שבשעה הזו רק התחיל הסרט.
אני לא טיפוס שמסתובב בבתי קולנוע, יושבת בבית ורואה את הסרטים שהורדתי למחשב עם כירבולית, פופקורן ביתי ולימונדה סחוטה. במקרה הטוב.
אבל הפעם, כמו שאמרתי, לא חשבנו הרבה לפני והחלטנו לצאת לראות את הסרט "חלום אמריקאי - american hustle".

הסיבה שהלכנו דווקא לסרט הזה הייתה כי שמענו ביקורות טובות על הסרט, הוא זכה בכל מיני פרסים, מועמד לפרס גלובוס הזהב ויש בו מגוון שחקנים שאני ממש אוהבת. חוצמזה, לא היו הרבה מדי אופציות בשעה כזו של הלילה.

על מה מדבר הסרט?

אני לא מבקרת סרטים ולא מתיימרת להיות אחת, התקציר הוא מה שנראה לעיני בלבד!

הסרט קורה בשנות ה-70. אירווינג רוזנפלד (כריסיאטן בייל) מנהל כמה מכבסות בעיר ומהצד גם עסק לא כשר להלוואות מפוקפקות ומכירת חפצי אומנות גנובים או מזוייפים. כל חייו הוא נאבק על מחיה טובה כך שהוא הגיע למצב בו הוא מייצר את הכלכלה שלו ולא מסתמך על אף אחד. הוא נשוי לאישה חומרנית (ג'ניפר לורנס) שאסף אותה מהרחוב עם בנה היחיד ונישא לה.

מאוחר יותר נכנסת לחייו סידני קרופר (איימי אדמס) שאין לה מה להפסיד בחיים. סידני מתאהבת באירווינג הכריזמטי ונכנסת לעסקיו המפוקפקים בתור העוזרת שלו המגיעה כביכול משלשלת מלוכה אנגלית וזה על מנת לתת לעסקיו יושרה.

הם מנהלים את העסק שלהם עד שמופיע סוכן FBI סמוי (בראדלי קופר) שמנסה להפיל פוליטיקאיים ואנשים מושחתים בפח. הוא מכריח אותם לשתף איתו פעולה על מנת שלא יצטרכו לשלם על מעשיהם עד כה.

העלילה מורכבת ומעניינת. משאירה את הצופה עירני לאורך כל הסרט לא רוצה לפספס אף לא שניה או משפט ולו הקצר ביותר. התסריט מבריק, מלא חוש הומור ויצירתיות, פס הקול יפיפה ומותאם בדיוק לתקופה בה מתרחש הסיפור.
והשחקנים. כל השחקנים שמוסיפים את הנוף המוצלח ביותר של הסרט, נבחרו בקפידה ומתאימים את עצמם למקום, לזמן ולדמות בצורה כל כך משכנעת וסוחפת שגם אחרי שהסרט מסתיים לא מפסיקים לדבר עליו.


יצאנו מהסרט ולא הפסקנו לדבר עליו. כולנו הסכמנו שהיה זה אחד הסרטים הטובים של 2013.

אני יוצאת מהסרט הזה עם כמה המלצות:

* קודם כל לכו לצפות בסרט הזה. סרט יפה, שווה את השעות שהקדשנו עבורו (סיימנו ב3 לפנות בוקר) והוא לגמרי סרט שצריך לצפות בו בקולנוע ולא בבית, שווה את הכסף.

* אפרופו כסף- אם אתם יוצאים לסרט יותר משני אנשים, חפשו את הדיל הטוב ביותר שיחסוך מכם כמה שיותר כסף. יצאנו אתמול ארבעה אנשים ושילמנו 76 ש"ח בלבד.
- לאומי כארד 1+1 למשלמים בכרטיס אשראי לאומי. לא מוגבל בכמות.
- ישראכרט 1+1 ביס פלנט ורב חן למשלמים בכרטיס ישראכרט.
-ויזה כאל 1+1 בסינמה למשלמים עם כרטיס אשראי ויזה כאל.
 
* ואם כבר אתם קבוצה גדולה, תלכו לסינמה לסרט טוב אחרי חצות בתחילת או אמצע שבוע באולם קטן שיהיה כולו שלכם!

תוכלו למצוא אותי גם בפייסבוק.
 
תהנו :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה