יום רביעי, 12 בפברואר 2014

מאפה בשר בעטיפת בצק עלים

בס"ד

אני אוהבת לבשל, תנו לי כל היום להיות במטבח. אם רק הייתי יכולה..
אשתדל מאד להעלות מתכונים שווים ממה שאני מכינה שבעיקר יהיו קלים ופשוטים להכנה.

היום הכנתי לארוחת הערב  מאפה בצק עלים עם בשר בפנים ורוטב פטריות, ללקק את האצבעות.
אני מתנצלת מראש שאני לא נותנת כמויות מדוייקות, זה לא עוגה ואפשר לשחק עם זה, כשאני במטבח אין כמויות.
מכינה אתכם לתמונות מעוררות תאבון, גם אם לא הכי מוצלחות :)

מצרכים

למילוי:

1/2 קילו בשר בקר טחון
1 בצל קטן-בינוני קצוץ דק דק
קטשופ (לשפוך לפי ראות עיניים)
ביצה, אם הבשר נהיה דביק וכבד מוסיפים עוד אחת
פירורי לחם
אבקת שום/ גבישי שום
פלפל שחור
מלח

לעטיפה:

בצק עלים באורך של 20-30 ס"מ

אופן ההכנה

מוציאים את בצק העלים ומפשירים. כשהוא מפשיר מרדדים ומחלקים אותו עם קיסם או סכין בעדינות רבה שלא יחתך, לשלוש, לאורך. חשוב שהחלק האמצעי יהיה הרחב מבין שלושתם.
משני הצדדים חורצים לעומק עם סכין כלפי מטה. בחלק העליון והתחתון משאירים כמו משולש שנוכל לסגור והבשר לא יברח מכל הכיוונים.
מערבבים את כל המצרכים של המלית בקערה ומעבירים אותו לחלק האמצעי של הבצק ללא בישול.
מסדרים כך שיהיה רווח בחלק העליון והתחתון.
מקפלים את החלק העליון לבפנים ומתחילים עם הקיפול על הבשר, ימין- שמאל, ימין- שמאל, עד למטה. לפני הקיפול האחרון מהצדדים, מקפלים לבפנים את החלק התחתון ורק אז את מה שנשאר בצדדים.
מברישים מלמעלה ביצה ומכניסים לתנור לחום של 220 מעלות ל-20 דקות. בתום הזמן מנמיכים את החום ל-190 מעלות ואופים חצי שעה בלבד.
תוך 50 דקות המאפה מוכן, יפה וטעים להפליא.

לרוטב פטריות:

מטגנים בצל ופטריות (ממליצה פטריות חיות) בשמן עד שמשחימים מעט. מוציאים מהסיר ומכניסים לתוכו 3 כפות קמח. מערבבים ומטגנים מעט.
שופכים באיטיות ובזילוף קל כוס וחצי מים ומערבבים כל הזמן עד שאין גושים.
מוסיפים את הבצל והפטריות ל"עיסה" ומערבבים עד שכל התערובת מתמזגת יחד.

בזמן ההגשה, להגיש את הרוטב חם מעל הבורקס השווה הזה. אצלי זה לא נשאר להרבה זמן.

שיהיה לבריאות!


תוכלו למצוא אותי גם בפייסבוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה